Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Dane Podmiotu

Referaty Urzędu Miejskiego w Trzebiatowie

Nazwa Referat Finansowy
Adres UL. RYNEK 1
72-320 TRZEBIATÓW
Kontakt
Telefon
(091) 3872984 wew. 115, 131
Fax
(091) 3872619
E-mail
finanse(at)trzebiatow.pl
Kierownik Mariola Ludwiczak - Skarbnik Gminy
Pracownicy Pyzia Lucyna - księgowa
Senderska Teresa - zastępca głównego księgowego
Szczepańska Anna - księgowa
Zadania 1. Do zadań Referatu Finansowego należy prowadzenie spraw związanych z realizacją budżetu gminy, w tym:
1/ prowadzenie rachunkowości budżetu gminy,
2/ dekretowanie i księgowanie wydatków i dochodów budżetowych oraz funduszy gminnych,
3/ sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu,
4/ dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
5/ dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
6/ prowadzenie w/g klasyfikacji budżetowej syntetyki i analityki dochodów i wydatków budżetowych,
7/ przyjmowanie sprawozdania z wykonania planu dochodów i wydatków podległych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, dochodów własnych,
8/ sporządzanie  zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
9/ sporządzanie zbiorczych sprawozdań z wykonania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie oraz innych zadań zleconych gminie ustawami,
10/ przedkładanie regionalnej izbie obrachunkowej, wojewódzkiemu urzędowi statystycznemu oraz dysponentom części budżetu państwa sprawozdań z wykonania budżetu,
11/ przedkładanie regionalnej izbie obrachunkowej zarządzeń burmistrza objętych zakresem nadzoru izby,

2. Ponadto referat zajmuje się sprawami związanymi z księgowością i finansami Urzędu, w tym:
1/ prowadzenie wszelkich urządzeń księgowych,
2/ uzgadniania sald,
3/ rozliczanie kosztów podróży służbowych i delegacji oraz zaliczek,
4/ prowadzenie ewidencji (ksiąg) środków trwałych i wyposażenia,
5/ prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych w budowie,
6/ rozliczanie i uzgadnianie inwentaryzacji,
7/ gospodarki drukami ścisłego zarachowania, ich ewidencja i rozliczanie,
8/ sporządzanie poleceń przelewu na podstawie zatwierdzonych do wypłaty dowodów,
9/ prowadzenie obsługi kasowej, ewidencji wpłat i wypłat w postaci raportów kasowych,
10/ rozliczanie pobranych przez gminę kredytów i pożyczek,
11/ prowadzenie księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
12/ prowadzenie księgowości Pracowniczej Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej,
13/ sporządzanie rejestru zakupu i zbiorczego rejestru sprzedaży dotyczącej podatku od towarów i usług oraz   sporządza deklarację VAT,
14/ sporządzanie i przekazywanie rozliczeń środków na Izby Rolnicze,

3. Referat prowadzi także obsługę księgowo-finansową sołectw, osiedli i OSP.

4. Referat zajmuje się prowadzeniem spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji lub pomocy finansowej, w tym:
1/ określenie zakresu i zasad przyznawania dotacji na działalność jednostek organizacyjnych gminy,
2/ prowadzenie ewidencji księgowej dotyczącej otrzymania dotacji celowych i środków otrzymanych z funduszy pomocowych,
3/ przekazywanie i rozliczanie pod względem formalnym i rachunkowym dotacji udzielonej z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych realizującym zadania własne gminy.

5. Referat Finansowy współpracuje z Referatem Promocji i Współpracy Gospodarczej oraz  Referatem Inwestycji i Budownictwa w zakresie finansowego przygotowania wniosków o dofinansowanie z funduszy pomocowych.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2006-11-23 14:30:42
Data utworzenia 2003-07-01
Data udostępnienia 2006-05-09
Osoba odpowiedzialna Adriana Radoch
Udostępnił Adriana Radoch