Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowanich zgody na realizację przedsięwzięcia
Opis Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowanich
Miejsce Referat Planowania i Ochrony Środowiska
pok. nr 14 Urzędu Miejskiego w Trzebiatowie, ul. Rynek 1,  
tel. 91 38 72 017 (wew. 123)
fax 91 38 72 619
e-mail: srodowisko@trzebiatow.pl
Informacja PODSTAWA PRAWNA

Art. 73 ust. 1 i art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.)


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Decyzja

WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, do którego należy dołączyć:
1/w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport
o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił
o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia*,**;
2/w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia*,**;
3/poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
4/w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4 lub 5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
5/wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

* Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w trzech egzemplarzach, wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
** Karta informacyjna przedsięwzięcia - to dokument zawierający podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu, w szczególności dane o:
a/rodzaju, skali i usytuowaniu przedsięwzięcia,
b/powierzchni zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowym sposobie ich wykorzystywania i pokryciu nieruchomości szatą roślinną,
c/rodzaju technologii,
d/ewentualnych wariantach przedsięwzięcia,
e/przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii,
f/rozwiązaniach chroniących środowisko,
g/rodzajach i przewidywanej ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko,
h/możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,
i/obszarach podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia;


OPŁATY

Opłata skarbowa w wysokości 205,00 zł.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

1/ ok. 2 miesięcy, jeżeli organ nie stwierdzi potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.);
2/ ok. 3 miesięcy, jeżeli stwierdzony zostanie obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, która stanowi część postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na podstawie art. 63 ust. 1 w związku z art. 61 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) /w związku z obowiązkiem zasięgnięcia opinii o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a tym samym konieczność sporządzenia raportu i dokonania uzgodnienia oraz zasięgnięcia opinii po sporządzeniu raportu).


TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.

INFORMACJE DODATKOWE

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w referacie prowadzącym sprawę. Nie
uzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Inne Sporządziła
Dorota Falendysz-Papajewska

Ostatnia aktualizacja
20 stycznia 2010 r.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-02-26 14:04:48
Data utworzenia 2007-01-25
Data udostępnienia 2007-03-09 15:02:46
Osoba odpowiedzialna Dorota Falendysz-Papajewska
Udostępnił Agnieszka Słodkowska